Like, Comment & Engagement strategie.
De Socia Media Catalogus wekt vragen op, zo ook over onze Like, Comment & Engagement strategie binnen onze Social Media Management dienst. Ik leg je graag uit wat wij verstaan onder Social Media Management. Naast zenden via Social Media kan je ook de dialoog en interactie met jouw doelgroep aangaan. Doet dit dan wel goed om fouten te vermijden.
Definitie van Like, Engage en Comment.
- Like: Klik op een reactie of commentaar, bij Facebook kan dit met leuk, geweldig, grappig, verbluft, verdrietig en boos.
- Comment: Onder een post kan je een reactie plaatsen. Jouw commentaar kan van alles zijn .Wij reageren altijd positief omdat wij geloven in de law of attraction, werkt echt.
- Engagement: De dialoog en gerichte persoonlijke communicatie aangaan op een bepaald onderwerp waarbij jij of je bedrijf gebaat is jouw unieke geluid en (constructieve) mening te geven.
Hoe doen wij dit?
Als eerste begint het met jou als persoon en bedrijf. Hoe ziet jouw organisatie er uit? Wie is jullie doelgroep? Hoe ziet jouw ideale klantprofiel er uit? Op welke Social Media kanalen zit die doelgroep? Waar vindt er de meeste interactie plaats? Kijkend naar dit onderzoek kijken we in welke groepen deze zich begeven en gaan dan luisteren en lokken met authentieke relevante commentaren de aandacht van de doelgroep. Niks geen trucjes, echte menselijke interactie. Zo trekken we de ogen van deze mensen naar jouw bedrijf en boodschap. Jij volgt toch ook alleen maar bepaalde mensen of bedrijven op Social Media die jij interessant vindt.
Concreet voorbeeld: Als je een bedrijf in de technologie bent dan worden wij via LinkedIn lid van CEO en directeur groepen en gaan ons in die groepen mengen. Of als je mensen wilt werven dan bij HBO of universitaire studenten. We zullen de content (tekst, foto, video) delen met die groepen en monitoren op interactie en commentaar.
Voorbeeld van commentaren.
- Dat ziet er leuk uit!
- Interessant.
- Leuk!
- Grappig!
- Hoe krijg je dat voor elkaar?
- Wow, knap werk!
- Bedankt, als we je kunnen helpen doen we dat graag.
- Kijk ook eens naar onze (vul naam van de URL in)
Alle reacties filteren wij er uit die belangrijk voor jou zijn. Ook de slechte, hier moet je toch echt wat mee doen. Al is het maar op reputatie schade te voorkomen. Alleen maar relevante leuke reacties natuurlijk ook. Denk aan koopsignalen of interesse signalen waar jouw bedrijf een toegevoegde waarde in ziet. Dan moeten we je wel goed kennen, koffie bij ons? 😉