Linkedin Advertising Logo

Adverteren op LinkedIn

nick Ondernemer, Social Media Leave a Comment

I don want you to tell me that you find it ‘creative’. I want you to find it so interesting that you buy the product.

David Ogilvy

Hoe maak ik een succesvolle LinkedIn advertentie campagne?

Er zijn wereldwijd 450 Miljoen LinkedIn profielen en in Nederland 4,4 Miljoen gebruikers waarvan 500.000 dagelijks.

Dit is een grote kans om de juiste B2B mensen te benaderen en targeten in je social media advertentie campagne.

Het begint met een verwachting die je moet hebben. Een resultaat dat jij wenst en waar je tevreden mee bent. Heb je dit bedacht? Nog niet, lees dan even verder.

Je kan grofweg voor 3 doelstellingen adverteren op LinkedIn. Naamsbekendheid (awareness), overweging (consideration) en koop (buy).

Als je een merk bent die niet veel aandacht geniet in de markt zorg ervoor dat je dan iets nuttigs of unieks communiceert wat de kern van jouw merk raakt. De essentie. Meestal kunnen partijen zich dit veroorloven die veel marketing budget hebben. Want wat is jouw ROI op naamsbekendheid, precies!

Overweging is een interessante. Je weet dat er mensen zijn die overwegen om jouw product of dienst aan te schaffen maar ze weten nog niet waar ze dat gaan doen. Men is in de markt. Geef hierin de voordelen van jouw product/dienst en zorg voor interactie zoals download een brochure of neem contact op voor een offerte. Dit noem ik online leadgeneratie.

Koop is natuurlijk de makkelijkste. Je hebt een webshop met product wat men online kan afreken en kies dan deze doelstelling.

LinkedIn Advertentie vormen.

Je kan sponsored content, direct sponsored content, display en en sponsored InMail uitvoeren met elk zijn eigen kenmerken. Hieronder worden de verschillen uitgelegd.

LinkedIn Company Page opzetten.

Je dient naast jouw persoonlijke LinkedIn profiel ook een Company Page op te zetten alvorens je zelf een LinkedIn advertentie campagne kunt opzetten.

Hier kun je lezen hoe je dat doet.

Hoe start je een goede LinkedIn advertentie campagne?

Het begint met doelen stellen. Wat is het doel van je campagne? Wat voor conversie wil je bereiken? Wil je naamsbekendheid genereren voor jouw product of dienst, online leads genereren of website bezoeken realiseren?
Als je dit weet is het tijd om mij te contacteren om met mijn ervaring, adviezen en strategieën meer resultaat te krijgen. Enjoy!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.